Ons Depot

Erve Hanebulten is de oude benaming van een historisch boerenerf aan de rand van natuurgebied Witte veen in Buurse (gemeente Haaksbergen). Op dit erf is een boerderijwinkel te vinden met verkoop van streekgebonden producten. Zoals eieren van eigen scharrelkippen, honingproducten van eigen bijenvolken en aardappelen van eigen bodem. Bij deze boerderijwinkel behoord ook het “Depot Haaksbergen” van “Bijenhuis Wageningen”.

In het Depot is de winkel voor bijenhouders uit Haaksbergen en omgeving gevestigd. De imkershop is een vorm van serviceverlening van de NBV aan haar leden en staat geheel ten dienste van de Nederlandse imkerij. Allerhande imkermaterialen zijn verkrijgbaar, zoals verschillende typen kasten en korven, raampjes in allerlei formaten, soorten bijenwas en voerbakken. Uiteraard is er ook een keur aan beschermende kleding voor de imker en de benodigde gereedschappen om in de volken te kunnen werken.

Voor de honingoogst kunt u terecht voor ontzegelvorken en –bakken, honingslingers en emmers, potten en deksels om de honing in te bewaren. Etiketten zorgen voor een mooie presentatie van het product. Ze zijn in uiteenlopende uitvoeringen verkrijgbaar, ook in de verenigingsstijl van de NBV. Eigen gewonnen bijenwas kunt u zelf verwerken tot kaarsen, waarvoor ook de lont te koop is. En natuurlijk ontbreekt de honing en de mede (honingwijn) niet op de schappen. Er is ook een afdeling met bijenliteratuur. Loop eens binnen in de geur en sfeer van was en honing en het imkerbloed gaat sneller stromen.

Meer informatie over de artikelen die in het Depot verkocht worden kunt u hier vinden. Artikelen die eventueel niet voorradig zijn kunnen via het Depot besteld worden.

Depot Haaksbergen,
Fam. ter Huurne,
Beekweg 10,
7481 RG Buurse, Gemeente Haaksbergen,