Verhuur Stoomwassmelter

Een ander product dat we kunnen oogsten is bijenwas. Doordat de bijenraat vervuilt raakt en steeds donkerder wordt en zelfs de cellen iets kleiner worden is het zaak dat je de raten regelmatig vernieuwd. de oude raat vervang je door nieuwe kunstraat. Met behulp van een wassmelter kunnen we de was uit de raampjes halen. Met een moderne stoomwassmelter gaat dit het beste, toch kan het ook met een zonnewassmelter.
Bij het werken met een stoomwassmelter wordt het raampje in zijn geheel in de smelter geplaatst waardoor niet alleen de was uit het raampje gaat maar tevens het raampje grondig gereinigd wordt zodat je ze meteen weer kunt gebruiken, de spandraadjes blijven zelfs heel en nieuwe kunstraat insmelten kan meteen.
In de stoomwassmelter wordt de was door verhitting met stoom vloeibaar gemaakt waarna ze gezuiverd wordt om tenslotte na afkoeling in een blok was te veranderen. Deze was kun je verkopen maar ook kun je  hiervan kunstraat gieten of persen die je weer kunt gebruiken. Artikelen als kaarsen kun je ook hiervan maken. Was verkopen aan het bijenhuis kan natuurlijk ook.

De imkersvereniging beschikt voor de wasverwerking over een roestvast stalen stoomwassmelter compleet met een stoomapparaat.
Deze stoomwassmelter is beschikbaar voor verhuur aan de leden van onze vereniging. Als u de stoomwassmelter wilt gebruiken reserveer dan op tijd. Er kan dan gemakkelijker gepland worden.
U dient de stoomwassmelter wel schoongemaakt en onbeschadigd terug te brengen. Alleen reinigen met water en geen reinigingsmiddelen gebruiken.

Regels met betrekking tot de huur en handleiding tot gebruik kunt u hier vinden.

Voor meer informatie of een afspraak neem gerust contact op met de beheerder.

Erwin Lankheet

Telefoon: 053-5728964