Lionsclub Haaksbergen doneert aan de Heidebloem.

HIER WORDEN DE BIJEN BLIJER VAN!

Afgelopen zaterdag was er weer de halfjaarlijkse werkdag van Imkervereniging De Heidebloem. Een mooi moment om de vereniging, ondanks een regenachtig najaar, in het zonnetje te zetten. Want wat was er aan de hand?
De plaatselijke Lionsclub heeft de opbrengsten van zijn jaarlijkse aspergeactie verdeeld over 3 goede doelen. Eén ervan, met ruime voorkeur door de leden verkozen, was De Heidebloem. Deze bijenvereniging stelt zich met zijn 130 leden ten doel de belangrijke rol van bijen voor de biodiversiteit en ons dagelijkse voedsel onder de aandacht van de mensen te brengen. Dit door het geven van onder andere cursussen en het aangelegde Bijenleerpad aan de Groene Plasweg.
De Lionsclub ondersteunt deze nuttige bezigheden graag door een deel van de opbrengsten van de succesvolle aspergeactie van dit voorjaar hiervoor aan De Heidebloem ter beschikking te stellen. De vele aanwezige hardwerkende vrijwilligers waren blij verrast. De huidige president van de Lionsclub, Niels Hartlief, kon, onder gastvrije omstandigheden, hiervoor een cheque van maar liefst 3000 € overhandigen aan voorzitter René Pruysers.
In zijn dankwoord deelde laatgenoemde mee zeer verheugd te zijn met deze onverwachte geste. De vereniging gaat deze donatie besteden aan ondersteuning en begeleiding van de cursussen voor nieuwe leden, onderhoud van de graspaden in het bijenbos en het noodzakelijke onderhoud van de twee stallen.
De overige 2 goede doelen worden binnenkort bekend gemaakt en ook verblijd met een donatie door Lionsclub Haaksbergen.

IMG0390

IMG0393